De zomer komt er weer aan, en dat geeft ons allemaal een goed excuus om wat mooie items aan onze garderobe toe te voegen! (Niet dat we een excuus nodig hebben, treat yourself!) Maar er zijn zo veel mooie merken en nieuwe stijlen, en elke dag komen er nieuwe dingen bij. Hoe kiezen we daartussen? Ik heb ook niet alle antwoorden, maar ik heb wel een merk waar je misschien wel bij terecht kan: Tommy Hilfiger.

De rood-wit-blauwe vlag, omkranst door de merknaam in witte letters op een blauwe ondergrond. De plek tussen ontwerpers als Calvin Klein en Ralph Lauren. Tommy Hilfiger is zeker geen beginnend modehuis, maar laat je niet afschrikken door de sterrenstatus! Ze zijn wel degelijk toegankelijk voor iedereen.

Tommy hilfiger 101

Het merk werd in 1985 opgericht door Tommy Hilfiger. Hij was zijn hele leven al geïnteresseerd in mode, en dan vooral mannenmode. Zijn eerste collectie verscheen in 1984, waarna het niet lang duurde voordat hij succesvol zijn eigen merk kon oprichten. In de marketingcampagne voor deze collectie zette hij zichzelf tussen drie andere grote ontwerpers. Hij was toen nog onbekend, maar na die publiciteitsstunt draaide zijn eerste collectie enorm veel omzet en had hij zichzelf ook echt op de kaart gezet tussen de groten.

speels en gedurfd

De kleding en collecties van Tommy Hilfiger doen denken aan suburban-Amerika. Veel polo’s met kleine logo’s, veel pastelkleuren. Het is een mix die zowel casual als chique gedragen kan worden en die dus heel veel mensen aanspreekt. Ze hebben de “sorbet-collection”, kleding in vrolijke pastelkleurtjes. Ook hebben ze “Tommy Jeans” en “Tommy Sports”, zodat ze mensen die naar wat specifiekere kleding op zoek zijn ook behagen. Overal prijkt het logo en de kleding, zo divers als maar kan, houdt altijd vast aan diezelfde visie van dertig jaar geleden.

Misschien is de kleding van Tommy Hilfiger (of de Jeans, of de sportcollectie!) wel precies wat je zoekt deze zomer. Shop ze en fijne zomer!